Najczęściej zadawane pytania

Czym jest program Karta Mieszkańca?

Program „Chorzowska Karta Mieszkańca” to inicjatywa Miasta Chorzów, mająca na celu zapewnienie mieszkańcom dostępu do zniżek, benefitów i usług oferowanych przez instytucje miejskie oraz partnerów programu. Karta uprawnia do korzystania z ulg w takich obszarach jak kultura, sport, rekreacja czy zakupy.


Kto może otrzymać Kartę?

Kartę mogą otrzymać:

  • Osoby zameldowane na pobyt stały lub czasowy na terenie Chorzowa,
  • Osoby, które nie są zameldowane, ale rozliczają podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym w Chorzowie i wskazują Chorzów jako miejsce zamieszkania,
  • Dzieci osób spełniających powyższe warunki,
  • Uczniowie i studenci uczący się w Chorzowie.

Jak z niej korzystać?

Karta (w wersji plastikowej lub elektronicznej) uprawnia do korzystania z ulg i ofert przygotowanych przez miasto i partnerów programu. Należy okazać ją przy zakupie biletu lub usługi, tak jak kartę rabatową lub legitymację.


Czy otrzymam plastikową kartę?

Tak, możliwe jest uzyskanie plastikowej wersji karty. Jednak podstawową formą jest karta elektroniczna dostępna w aplikacji mobilnej Cyfrowy Chorzów.


Czym jest aplikacja Cyfrowy Chorzów?

To bezpłatna aplikacja mobilna, za pomocą której można w łatwy sposób korzystać z Chorzowskiej Karty Mieszkańca. Pozwala na szybkie okazywanie karty, dostęp do aktualnych benefitów czy informacji o nadchodzących wydarzeniach.


Czy za wydanie karty pobierana jest opłata?

Wydanie pierwszej karty jest bezpłatne. Opłata może być naliczona jedynie w przypadku wyrobienia duplikatu po zagubieniu lub uszkodzeniu karty plastikowej.


Jak wyrobić duplikat plastikowej Karty Mieszkańca po zagubieniu lub utracie ważności?

Należy ponownie złożyć wniosek wraz z oświadczeniem o utracie lub zniszczeniu karty oraz uiścić opłatę zgodnie z cennikiem. Wniosek można złożyć elektronicznie lub osobiście w punkcie obsługi czyli pokoju nr 2 w chorzowskim Urzędzie Miasta.


Czy dziecko może mieć swoją kartę?

Tak. Dziecko może posiadać własną kartę, jeśli jego rodzic lub opiekun spełnia warunki uczestnictwa w programie. Wniosek składa rodzic lub opiekun prawny.


Gdzie mogę odebrać moją kartę plastikową?

Karta plastikowa może zostać odebrana w wyznaczonym punkcie obsługi programu po uprzednim złożeniu wniosku i jego pozytywnym rozpatrzeniu. W naszym przypadku jest to pokój nr 2 w Urzędzie Miasta. O terminie odbioru zostaniesz poinformowany.


Czy mogę złożyć wniosek wyłącznie drogą elektroniczną?

Nie. Wniosek można złożyć zarówno elektronicznie poprzez stronę internetową, jak i osobiście w punkcie obsługi mieszkańca – pokój nr 2 w Urzędzie Miasta.


Posiadam stały meldunek w Chorzowie – co mam zrobić, by otrzymać Kartę Mieszkańca?

W przypadku elektronicznej wersji Chorzowskiej Karty Mieszkańca wystarczy pobrać na telefon mobilną aplikację Cyfrowy Chorzów i uzupełnić dane, o które zostaniesz tam poproszony. Twoje dane dotyczące zameldowania zostaną zweryfikowane automatycznie. Jeżli jesteś zameldowana/y w Chorzowie na ekranie Twojego telefonu wyświetli się Karta Mieszkańca. Nie ma potrzeby przedstawiania dodatkowych dokumentów.


Nie posiadam stałego meldunku, ale odprowadzam tu podatki – co muszę złożyć, aby otrzymać Kartę?

Do wniosku należy dołączyć kopię pierwszej strony zeznania podatkowego PIT z zaznaczonym adresem zamieszkania w Chorzowie lub zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające rozliczenie podatku w Chorzowie.


Jestem studentem – jakie dokumenty muszę złożyć, aby otrzymać kartę?

Wymagane jest przedstawienie ważnej legitymacji studenckiej oraz dokumentu potwierdzającego naukę na uczelni z siedzibą w Chorzowie.


Czy karta zawiera zdjęcie?

Nie, karta, zarówno ta plastikowa, jak i elektroniczna nie zawierają zdjęcia. W przypadku karty plastikowej może być wymagane okazanie dodatkowego dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość.


Jestem przedsiębiorcą i chcę dołączyć do programu Karta Mieszkańca jako Partner – co mam zrobić?

Na stronie mieszkamwchorzowie.pl jest szczegółowo opisana ścieżka dołączenia do programu. Pierwszym krokiem jest wypełnienie i wysłanie wniosku. Potem podpisywane jest porozumienie. W razie dodatkowych pytań należy skontaktować się z Urzędem Miasta – Wydziałem Kultury, Sportu i Promocji.


Jak długo ważna jest karta i pakiety?

Karta jest ważna przez 3 lata od daty wydania, o ile nie utraci ważności z innych powodów. Ważność poszczególnych pakietów i ulg, z których można korzystać dzięki Karcie Mieszkańca może być ustalana indywidualnie przez partnerów programu.


Czy korzystanie z karty jest płatne?

Nie, samo korzystanie z aplikacji Cyfrowy Chorzów, w ramach której funkcjonuje Karta Mieszkańca jest bezpłatne. Opłaty dotyczą nabywania produktów partnerów programu (np. biletów czy usług) według obniżonych cen, które opisane są w zakładce Kupony.


Czy karta posiada termin ważności?

Tak, karta ważna jest przez 3 lata. Po tym okresie należy złożyć wniosek o przedłużenie lub wydanie nowej.